[O1] Pisk przy ruszaniu na półsprzęgle

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawlopawlo2
    Classic
    • 2012
    • 21

    [O1] Pisk przy ruszaniu na półsprzęgle

    Zamieszczone przez PrzemekS2
    Jaki olej polecacie do Toura II 1,6, 102 KM z LPG. Orginalnie do silnika jest wlane coś co ma wytrzymac QG1 czyli do 30000km. Poniewaz ma LPG to należy robic przeglądy co 15000 km. W serwisie na przeglądach leją do tego Mobila 0W40 czyli zwykłego synteryka. Oczywiście mogę swój olej przywieśc. Ale tak się zastanawiam bo w Skodzie zrobie tylko dwa przeglądy i później sam sobie będe serwisował bo takie podstawowe czynności jak oni robią to każdy głupi sobie zrobi, tym bardziej że mam VAg-a i olej, hamulce, świece i płyny to sobie sam wymieniam. Tak się zastanawiam czy nie wlewac od poczatku Mobila 5W30 ESP który jest na 30000 km bo nie chce miec sytuacji że najpierw wleje na sewisie 0W40 czyli olej niby gorszy, a poźniej będe na pewno lal 5W30 bo uważam ze mozna wymienic olej co 20000 km i to nic nie szkodzi gdy zastosuje olej LongLIfe 5W30 a co do ceny to na 5 litrach za 5W40 zapłacę 13 zł więcej ? Jak myślicie ?
    po 1. M1 0W40 to już nie syntetyk i 5w30 też nie
    po 2. OW40 dlaczego niby jest gorszy od 5W30? bo w/g mnie lepszy
    po 3. zmieniłbym Mobila na cos z wyższej półki
    po 4. zmieniłbym interwał wymiany z 15 tyś na 10 tyś.
  • parasite
    L&K
    • 2011
    • 1368

    #2
    [O1] Pisk przy ruszaniu na półsprzęgle

    Witam,

    Od pewnego czasu przy ruszaniu na półsprzęgle słychać pisk, raz bardzo głośny, raz cichy. Występuje to tylko przy ruszaniu po postoju i nie zawsze. Po nagrzaniu ustępuje. Dzisiaj ruszając usłyszałem głośny pisk i wyraźnie czułem pewien opór w tym momencie. Występuje to tylko na 1 i czasem na wstecznym często pod dużym obciążeniem, np. podczas podjazdu pod górkę. Do tego czasem haczy wsteczny i czasem zgrzytnie. Ponadto 5 też czasem ciężko wchodzi i muszę mocniej pchnąć. Występuje to od czasu do czasu.

    Czy powinienem szukać już nowego sprzęgła?
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz

    • 13karolss
      Ambiente
      • 2010
      • 199

      #3
      wsteczny u mnie tez od czasu do czasu haczy oraz zgrzytnie :/ mam tak od 2 lat
      karol - człowiek który zostal papierzem

      Komentarz

      • parasite
        L&K
        • 2011
        • 1368

        #4
        Zamieszczone przez 13karolss
        wsteczny u mnie tez od czasu do czasu haczy oraz zgrzytnie :/ mam tak od 2 lat
        To mi akurat nie przeszkadza, ale ten pisk jest wkurzający. Muszę dodać, że sprzęgło według mnie łapie normalnie. Nie widzę różnicy pomiędzy moją polówką. W obydwu łapie mniej więcej w tym samym momencie.
        AGR 112KM, 232Nm
        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

        Komentarz

        • Tomek_dx
          Rider
          • 2008
          • 398

          #5
          parasite, Może tylko samo łozysko wyciskowe za 50PLN . Ale niestety aby je wymienić i dodatkowo nasmarować smarem MoS2 wielowypust wałka trzeba zrzucić skrzynię. Jak wałek jest suchy, pokryty rdzą to tarcza sprzęgła nie przesuwa się swobodnie i do końca nie wysprzęgla i dlatego te zgrzyty na 1 i wstecznym.
          Mi też zgrzytało na wstecznym (brak synchronizatora) i haczyło przy wrzucaniu 1. Po wyczyszczeniu wałka i nasmarowaniu, wymianie łozyska i nasmarowaniu łapy wyłączającej od 20tys km biegi wchodzą jak w masło i pedał sprzęgła lżej chodzi a też myślałem że to całe sprzęgło.
          Tomek

          Komentarz

          • parasite
            L&K
            • 2011
            • 1368

            #6
            Zamieszczone przez Tomek_dx
            parasite, Może tylko samo łozysko wyciskowe za 50PLN . Ale niestety aby je wymienić i dodatkowo nasmarować smarem MoS2 wielowypust wałka trzeba zrzucić skrzynię. Jak wałek jest suchy, pokryty rdzą to tarcza sprzęgła nie przesuwa się swobodnie i do końca nie wysprzęgla i dlatego te zgrzyty na 1 i wstecznym.
            Mi też zgrzytało na wstecznym (brak synchronizatora) i haczyło przy wrzucaniu 1. Po wyczyszczeniu wałka i nasmarowaniu, wymianie łozyska i nasmarowaniu łapy wyłączającej od 20tys km biegi wchodzą jak w masło i pedał sprzęgła lżej chodzi a też myślałem że to całe sprzęgło.
            Byłem u jednego znajomego, wsiadł do auta, zaciągnął ręczny, ruszał w tył, przód kilka razy i stwierdził, że dwumas oraz sprzęgło są w idealnym stanie. Nie ma żadnych zastrzeżeń. Powiedział, żeby na razie jeździć.

            A mi ostatnio zaczęło nawet piszczeć w trakcie jazdy, przy zmianie z 3 na 4. Tak jakby coś się przyblokowało. Bardzo rzadko to występuje, ale się zdarza i piszczy wtedy niemiłosiernie. Zauważyłem jeszcze, że na jałowym biegu wydobywa się terkotanie, które ustępuje po dotknięciu gałki.

            Jeśli jest to łożysko to jazda z nim grozi dalszym uszkodzeniom w skrzyni czy na razie mogę temat odpuścić?
            AGR 112KM, 232Nm
            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

            Komentarz

            Pracuję...